Dofinansowanie - usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest
Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest
Przedmiotem dotacji celowej mogą być koszty związane z:
- demontażem;
- przygotowaniem do transportu;
- transportem;
- unieszkodliwianiem.
Dotacja nie obejmuje kosztów związanych z:
- zakupem i montażem nowych wyrobów w miejscu zdemontowanych (np. pokryć dachowych)
- pozostałych prac związanych z wykonaniem prac, których nie można uznać za kwalifikowane, w tym kosztów związanych z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i dokumentacji technicznych.
Wnioski na dany rok można pobierać i składać w Urzędzie Miejskim w Rzgowie w pok.7.
O terminie składania wniosków mieszkańcy Gminy Rzgów informowani są poprzez ogłoszenie umieszczone na stronie internetowej oraz poprzez bazę sms.
Wysokość dofinansowania wynosi 100% (z czego do 90% kwoty pochodzi z WFOŚiGW a pozostała część z budżetu gminy).
ZASADY I TRYB POSTĘPOWANIA PRZY UDZIELANIU DOTACJI
WYKAZ NIEZBĘDNYCH DOKUMENTÓW DO PRZEDŁOŻENIA PRZY SKŁADANIU WNIOSKU:
1) dokument potwierdzający tytuł prawny do obiektu, przy czym w przypadku nieruchomości, do której tytuł prawny posiada kilka osób, do wniosku należy dołączyć zgody wszystkich, pozostałych współwłaścicieli na realizację zadania wraz z upoważnieniem dla Wnioskodawcy do wystąpienia w ich imieniu;
2) w przypadku wspólnoty mieszkaniowej dokument stanowiący o posiadaniu tytułu prawnego do nieruchomości przez każdego członka wspólnoty w odniesieniu do lokalu wchodzącego w skład określonej nieruchomości;
3) w przypadku demontażu azbestu - dokument potwierdzający zgłoszenie robót, związanych z demontażem materiałów budowlanych zawierających azbest organowi administracji architektoniczno-budowlanej lub pozwolenie na budowę wymagane w przypadku, gdy w wyniku rozbiórki lub przebudowy elementów budowlanych zawierających azbest nastąpi zmiana elementów konstrukcyjnych obiektu lub inna zmiana wymagająca pozwolenia na budowę (załącznik do pobrania poniżej);
4) informacja o wyrobach zawierających azbest (załącznik do pobrania poniżej) złożona do właściwego Organu: Marszałka Województwa Łódzkiego lub Burmistrza Rzgowa, sporządzona zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz.U. 2011 nr 8 poz. 31);
5) ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (załącznik do pobrania poniżej) sporządzona zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2010 nr 162 poz. 1089);
6) dokumenty i informacje o otrzymanej pomocy de minimis
zaświadczenia/decyzje o udzielonej pomocy de minimis, jakie Beneficjent Ostateczny otrzymał od podmiotów udzielających mu pomoc de minimis w okresie bieżącego roku podatkowego oraz dwóch poprzedzających go lat podatkowych.
GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ INFORMACJE ? - Szczegółowe informacje na temat usuwania wyrobów zawierających azbest można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Rzgowie, pok.7.