Dowód osobisty
Szanowni Państwo,
działając wspólnie z Centralnym Ośrodkiem Informatyki (resort cyfryzacji) oraz uwzględniając konieczność zapewnienia bezpiecznego wdrożenia z dniem 29 grudnia br. rozwiązań technicznych umożliwiających świadczenie usług związanych z wnioskowaniem o dowód osobisty[1], uprzejmie informuję
o planowanym na dzień 28 grudnia br.:
- na godz. 1200 zablokowaniu możliwości przyjmowania wniosków o dowód w Rejestrze Dowodów Osobistych
- na godz. 900 wyłączeniu usługi składania wniosku o dowód dla dziecka lub podopiecznego (https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty-dla-dziecka-lub-podopiecznego).
________________________
[1] zgodnie z komunikatem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 11 grudnia 2023 r. (M. P. poz. 1385).
System rezerwacji wizyt ma być wygodnym rozwiązaniem pozwalającym na uniknięcie kolejek i szybkie załatwienie swoich spraw urzędowych.
sekretariat Urzędu Miejskiego - 42 214 12 10
Urząd Stanu Cywilnego/dowody osobiste- 42 241 09 88
Ewidencja ludności – 42 214 11 30
Usługa składania wniosku o wydanie dowodu osobistego przez internet / ePUAP jest możliwa jedynie dla wniosku dziecka/podopiecznego poniżej 12 r.ż.
SPRAWY OBYWATELSKIE
W celu ograniczenia załatwiania spraw bezpośrednio w urzędzie uprzejmie przypominam
i zachęcam Naszych mieszkańców do skorzystania z dostępnych na Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) elektronicznych narzędzi załatwiania spraw
w urzędzie.
Warunkiem skorzystania z takiej formy usługi jest posiadanie profilu zaufanego. Można tego dokonać bez wychodzenia z domu (patrz: WWW.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany).
W zakresie spraw obywatelskich na stronie ePUAP udostępnione są usługi:
• Założenie i potwierdzanie profilu zaufanego
• Wyrobienie dowodu osobistego >>>
• Wyrobienie dowodu osobistego dla dziecka >>>
• Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego >>>
• Zgłoszenie lub cofnięcie zawieszenia certyfikatów w e-dowodzie >>>
• Zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych posiadacza dowodu osobistego >>>
• Zameldowanie się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące
• Zameldowanie się na pobyt stały (dla cudzoziemców)
• Zameldowanie się na pobyt czasowy (dla cudzoziemców):
• Zgłoszenie wymeldowania się z pobytu stałego (obywatela RP lub cudzoziemca)
• Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego (obywatela RP i cudzoziemca)
• Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
(realizacja obowiązku zgłoszenia wyjazdu poza granice RP przez obywatela Rzeczypospolitej Polskiej lub cudzoziemca, który zameldował się na pobyt stały lub czasowy)
• Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
• Zaświadczenie o ilości osób zameldowanych w lokalu lub budynku
• Zaświadczenie o zameldowaniu lub wymeldowaniu
• Sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpienia
• Wpisanie do rejestru wyborców
• Udostępnienie rejestru wyborców
Dowody osobiste
W kategorii dowody osobiste znajdują się usługi, które pozwalają na zebranie informacji pozwalających na bezproblemowe załatwienia spraw osobiście w urzędzie, a także na pobranie dokumentów, które przed pójściem do urzędu spokojnie wypełnisz w domu.