PODZIAŁY NIERUCHOMOŚCI
Podział nieruchomości
Podziału nieruchomości dokonuje się na wniosek właściciela na podstawie decyzji zatwierdzającej podział po uzyskaniu w formie postanowienia pozytywnej opinii o zgodności proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego.
Wymagane dokumenty
-
wniosek właściciela o podział nieruchomości
(jeżeli nieruchomość jest współwłasnością kilku osób, wniosek o jej podział składają wszyscy współwłaściciele)
Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
Etap I - opiniowanie wstępnego projektu podziału:
-
odpis księgi wieczystej lub inne dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości
-
wypis z rejestru gruntów i kopię mapy ewidencyjnej
-
wypis lub zaświadczenia z planu zagospodarowania przestrzennego
-
wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej w ilości: ilość stron postępowania + 2 egz. (min. 4 egz.)
Etap II - zatwierdzenie projektu podziału po uzyskaniu pozytywnej opinii o zgodności proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego:
-
protokół z przyjęcia granic nieruchomości
-
wykaz zmian gruntowych
-
wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej
-
mapę z projektem podziału w ilości: ilość stron postępowania + 4 egz. (min. 6 egz.)
Dokumenty te powinny być przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Wysokość opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.
Uwaga: Jeżeli w wyniku dokonanego podziału wzrośnie wartość nieruchomości, pobierana jest opłata adiacencka w wysokości 10% wzrostu wartości nieruchomości - uchwała Rady Miejskiej w Rzgowie Nr XXIII/211/2012 z dnia 17 lipca 2012 roku w sprawie ustalenia stawek procentowych opłaty adiacenckiej (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2012 roku poz. 2647) wraz ze zmianami wprowadzonymi uchwałą Nr XXV/232/2012 z dnia 19 września 2012 roku oraz uchwałą Nr XLI/368/2013 z dnia 18 grudnia 2013 roku
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Rzgowie, pok 21
Plac 500-lecia 22, 95-030 Rzgów
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego sprawa powinna być załatwiona w ciągu 60 dni od złożenia wniosku z kompletem wymaganych dokumentów.
Sprawę prowadzi
Referat Gospodarki Przestrzennej i Rolnictwa pok. 7
tel. 42 214 12 10 wew. 123
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku poz. 518)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268, poz. 2663)