ODSZKODOWANIA ZA NIERUCHOMOŚCI WYDZIELONE POD DROGI
Odszkodowanie za nieruchomości wydzielone pod drogi
Działki gruntu wydzielone pod gminne drogi publiczne z nieruchomości, której podział został dokonany na wniosek właściciela, przechodzą, z mocy prawa, na własność gminy z dniem, w którym decyzja zatwierdzająca podział stała się ostateczna. Za działki gruntu wydzielone pod drogi publiczne w trybie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami przysługuje odszkodowanie w wysokości uzgodnionej między właścicielem a gminą. Jeżeli do takiego uzgodnienia nie dojdzie, odszkodowanie ustala się i wypłaca według zasad i trybu obowiązujących przy wywłaszczaniu nieruchomości (sprawa prowadzona w odrębnym postępowaniu przez Starostę Łódzkiego Wschodniego).
Wymagane dokumenty
-
wniosek o ustalenie i wypłatę odszkodowanie
-
postanowienie o nabyciu spadku, akt poświadczenia dziedziczenia - w przypadku, gdy o wypłatę odszkodowania występuje spadkobierca uprawnionego
Sposób załatwienia sprawy
-
Rozpatrzenie wniosku
-
Przeprowadzenie rokowań dotyczących wysokości odszkodowania w drodze uzgodnień między wnioskodawcą a gminą
-
Spisanie protokołu uzgodnień dotyczącego kwoty odszkodowania
-
Wypłata odszkodowania w kasie Urzędu Miejskiego w Rzgowie lub na konto wskazane przez wnioskodawcę.
O terminie rokowań i podpisania ugody wnioskodawca jest informowany pisemnie.
Wysokość opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.
Miejsce złożenia wniosku
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Rzgowie, pok 21
Plac 500-lecia 22, 95-030 Rzgów
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego sprawa powinna być załatwiona w ciągu 60 dni od złożenia wniosku z kompletem wymaganych dokumentów.
Sprawę prowadzi
Referat Gospodarki Przestrzennej i Rolnictwa pok. 7
tel. 42 214 12 10 wew. 123
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku poz. 518)