W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Rzgowie


Plac 500-lecia 22

95-030 Rzgów


Telefon: (+48 42) 214 12 10
Faks: (+48 42) 214 12 07

E-mail: sekretariat@rzgow.pl


Strona WWW: www.rzgow.pl

NIP: 728-260-60-12
REGON: 472057827


Kod TERYT.: 1006103 - Rzgów

odpowiedzi na pytania Przebudowa ul. Granicznej i Topolowej w Starowej Górze

UWAGA: ta informacja ma status ARCHIWALNA

Do Zamawiającego wpłynęły następujące pytania :


1.      Przedmiary robót kanalizacji deszczowej nie zawierają szalowania wykopów.


2.      Przedmiary robót kanalizacji deszczowej nie zawierają podsypki i obsypki rur.


3.      Przedmiary robót kanalizacji deszczowej sugerują zasypkę wykopów gruntem rodzimym, czy jest na to zgoda?


4.      W przedmiarze robót ul. Topolowej nie ujęto wpustów deszczowych ( wg. dokumentacji 35 szt.)


5.      W przedmiarze robót ul. Topolowej studzienek kanalizacyjnych powinno być wg. dokumentacji 18 szt.


6.      W przedmiarze robót ul. Granicznej studzienek kanalizacyjnych powinno być wg. dokumentacji 15 szt.


7.      W przedmiarze robót ul. Topolowej rur kanalizacyjnych PVC o średnicy 400 mm jest 346 mb.


8.      W przedmiarze robót ul. Granicznej rur kanalizacyjnych PVC o średnicy 400 mm jest 516 mb


9.      Zakres kanału PVC dn- 400 określony w SIWZ to 1208,00 mb.


10.  Prosimy o wyjaśnienie, gdzie należy wykonać przecisk rurą stalową dn-800 mm ( wg. przedmiarów).


11.  Nie uwzględniono wykonania przykanalików do części wpustów deszczowych metodą bezwykopową.


12.  Wysoki poziom wód gruntowych wymagać będzie prowadzenie odwodnienia wykopów, co nie jest uwzględnione w przedmiarach.


13.  Jakie dokumenty stanowią podstawę określenia Przedmiotu zamówienia (i Przedmiotu umowy)?


14.  Prosimy  o  podanie  hierarchii  dokumentów.


15.  Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną niezbędną i potrzebną do oszacowania, a następnie wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.


16.  Prosimy  o  informację,  czy  Zamawiający  dysponuje  wszelkimi  decyzjami  i  uzgodnieniami niezbędnymi do realizacji zamówienia ?


17.  Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.


18.  Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.


19.  Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków realizacji przedmiotu zamówienia,  w tym geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.


20.  Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty oraz w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności, wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu. 21.  Prosimy o informację, czy Zamawiający ustalił maksymalny i minimalny okres gwarancji ?


22.  Prosimy o wyjaśnienie (ujednolicenie) opisu rysunku nr 4 „Profil podłużny nawierzchni ulicy Granicznej” w załączonym do SIWZ Projekcie Budowlano-Wykonawczym.


23.  Czy Zamawiający przewiduje odtworzenie nawierzchni bitumicznych wokół projektowanych wpustów deszczowych na odcinkach istniejących nawierzchni bitumicznych? Jeżeli tak, to w jakiej konstrukcji ?


24.  Prosimy o informację, czy Zamawiający podtrzymuje do wykonania rozwiązanie projektowe wpustu podchodnikowego W1 i W2, nr rysunku 27 w załączonym do SIWZ Projekcie Budowlano-Wykonawczym?


25.  Prosimy o wyjaśnienie dot. braku w dokumentacji projektowej oraz w kosztorysie ofertowym pozycji związanych z oczyszczeniem i skropieniem nawierzchni pod w-wy bitumiczne. Czy przed ułożeniem warstw bitumicznych, nawierzchnię na której będą układane należy oczyścić i skropić? Jeżeli tak, to jakiej ilości emulsji użyć na m2? Ewentualnie prosimy o uzupełnienie kosztorysu o ww. roboty oraz przekazanie specyfikacji technicznej dla ww. robót oraz zaktualizowanie kosztorysu ofertowego.    


Ad.1. W przedmiarze nie przewidziano szalowania wykopów.


Ad.2. W przedmiarze nie przewidziano podsypki i obsypki.


Ad.3. Zasypkę należy wykonać gruntem wydobytym z wykopów, pod warunkiem zakwalifikowania przez Inspektora Nadzoru.


Ad.4. W poprawionym przedmiarze ujęto 35 wpustów deszczowych.


Ad.5. W poprawionym przedmiarze ujęto


Ad.6. W poprawionym przedmiarze ujęto


Ad.7. W poprawionym przedmiarze ujęto


Ad.8. W poprawionym przedmiarze ujęto


Ad.9. Zakres rzeczowy kanalizacji deszczowej(łącznie):D=400-862m,D=300-211m, D=160 - 292m.


Ad.10. Przykanaliki metodą bezwykopową należy wykonać do wpustów deszczowych w ulicy Topolowej, pod istniejąca nawierzchnią bitumiczną. Ad.11. Uwzględniono wszystkie przypadki przykanalików które muszą być wykonane metodą bezwykopową.


Ad.12. Z powodu głębokości wykopów nie przewidziano odwodnienia.


Ad.13 Projekt, przedmiary, specyfikacja techniczna, SIWZ.


Ad.14 Hierarchia jw. przy rozliczeniu ryczałtowym.


Ad.15 Zamawiający dołączył całą otrzymaną dokumentację i przyjął, że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia. Brak dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąży Wykonawcy.


Ad.16 Tak


Ad.17 Tak


Ad.18 Tak


Ad.19 Tak


Ad.20 Tak, jeśli nie zawiera tego ani dokumentacja ani przedmiar. Termin może ulec wydłużeniu   tylko o okres wykonania dodatkowej roboty. Ad.21 Tak - min. 5 lat, max 7 lat


Ad.22 Rysunek nr 4 przedstawia profil podłużny nawierzchni w ulicy Granicznej. Kolorem czerwonym wyróżniono niweletę nawierzchni projektowanej. Opis rysunku nr 4 zawarty jest w pkt. 4.3. Projektu.


Ad.23 Tak,  wg. załączonej instrukcji. Odtworzenie nawierzchni ma być elementem kosztorysu ofertowego Wykonawcy


Ad.24 Tak


Ad.25 Projektant nie przewidział skropienia między warstwami dla nowobudowanej drogi.  


Uwaga! Uległ przesunięciu termin realizacji zamówienia na 30.04.2016r W załącznikach poprawione przedmiary i SIWZ      

Załączniki

Powiadom znajomego