W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Rzgowie


Plac 500-lecia 22

95-030 Rzgów


Telefon: (+48 42) 214 12 10
Faks: (+48 42) 214 12 07

E-mail: sekretariat@rzgow.pl


Strona WWW: www.rzgow.pl

NIP: 728-260-60-12
REGON: 472057827


Kod TERYT.: 1006103 - Rzgów

Odpowiedzi na pytania- Guzew

UWAGA: ta informacja ma status ARCHIWALNA

DOTYCZY PRZETARGU PN.: „Modernizacja drogi powiatowej Nr 2916 E od drogi krajowej nr 71 do miejscowości Guzew – przebudowa drogi wykonanie nakładki asfaltowej”

Odpowiedzi na pytania:

 

1.      Prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej o kompletny plan sytuacyjny z wyraźnym zaznaczeniem początku i końca opracowania, o przekrój poprzeczny przedmiotowej drogi oraz o czytelny i kompletny projekt w zakresie oznakowania poziomego i pionowego. 

Odp. Projekt jest realizowany w oparciu o dokumentację techniczną dołączoną do zgłoszenia przebudowy drogi. Przedmiotem zamówienie jest wykonanie nakładki na istniejącej nawierzchni w związku z tym oferta powinna być przygotowan w oparciu o dokładny przedmiar dołączony do ogłoszenia. Początek robót to skrzyżowanie z drogą krajowa nr 71, koniec w miejscowości Guzew

 

2.      Prosimy o uzupełnienie Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót o roboty w zakresie oznakowania pionowego i poziomego.

Odp. Dołączona ST jest wystarczająca dla potrzeby złożenia oferty. Oznakowanie pionowe w miejscu istniejących znaków. Oznakowanie poziome w miejscu istniejących przejść dla pieszych.

3.      W jakiej ilości będą wymagane tablice informacyjne i ostrzegawcze?

Odp. Tablice ostrzegawcze i informacyjne drugiej generacji z foli odblaskowej lub farby odblaskowej . Ilość zgodna z przedmiarem.

 

4.      Prosimy o sprecyzowanie rodzaju MMA na warstwę wyrównawczą oraz warstwę ścieralną.

Odp. Masa mineralno asfaltowa na w-wę wyrównawczą i warstwę ścieralną dla ruchu KR-3 (wykonawca przed wbudowaniem przedstawi recepty do zatwierdzenia przez inspektora nadzoru).

5.      Czy Zamawiający przewiduje całkowite zamknięcie przedmiotowej drogi w celu wykonania warstw bitumicznych?

Odp. Zamawiający przewiduje taką możliwość. Projekt organizacji ruchu na czas budowy przygotuje  wykonawca.

 

6.      Czy Zamawiający przewiduje skropienie pod warstwę wyrównawczą?

 

Odp. Tak. Patrz przedmiar poz. 5 i 6.

 

7.      Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego masą chemoutwardzalną?

Odp. Oznakowanie poziome gruboziarniste masą chemoutwardzalną.

 

8.      Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty oraz w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

Odp. Podstawą wyceny jest przedmiar, Jeżeli wystąpią prace dodatkowe niezbędne do wykonania zamówienia wykraczające poza przedmiar zostaną one rozliczone odrębnym zleceniem na podstawie odpowiednich uzgodnień.

 

9.      Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

Odp. W związku z brakiem robót ziemnych poza oczyszczeniem rowu, w związku z tym nie występuje niebezpieczeństwo kolizji z instalacjami podziemnymi.

 

10.  Odnośnie § 6 ust. 2 prosimy o wyjaśnienie jakie „dodatkowe uzgodnienia” Zamawiający ma na myśli. Podkreślamy, iż w zakres przedmiotu umowy wchodzą jedynie czynności wynikające z SIWZ i oferty Wykonawcy (co wynika z § 1 ust. 1 umowy).

Odp. Zapis ten mówi, że jeżeli przy organizacji ruchu na czas budowy zaistnieje potrzeba uzyskania przez Wykonawcą dodatkowych uzgodnień, Wykonawca uzgodnienia te uzyska we własnym zakresie.

 

11.  Odnośnie treści § 9 ust. 4 oraz § 10 ust. 11 prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuści dowody potwierdzające rozliczenie się z podwykonawcami inne niż potwierdzenie zapłaty/przelewu, w tym uwzględni stosowane w obrocie gospodarczym sposoby spełnienia świadczeń potwierdzające że wykonawca nie jest zobowiązany do zapłaty określonych kwot  i/lub jest uprawniony do wstrzymania lub odmowy zapłaty kwot podwykonawcy (w tym np. potrącenie). Ograniczenie się wyłącznie do potwierdzenia zapłaty jako dowodu na spełnienie świadczenia może doprowadzić do bezpodstawnego wstrzymania zapłaty na rzecz Wykonawcy lub też bezpodstawnej zapłaty na rzecz podwykonawcy, w sytuacji kiedy należność wynikająca z faktury wystawionej przez podwykonawcę zostanie rozliczona w sposób inny niż przelew.

Odp. Zamawiający dopuści wszystkie przewidziane przez prawo dowody, z których jednoznacznie wyniknie, że podwykonawca został prawidłowo rozliczony i nie będzie mógł wnosić żądań finansowych do Inwestora.

 

12.  Odnośnie § 11 ust. 1 pkt 1) lit. e), f) i g) prosimy o wyjaśnienie czy kara umowna będzie liczona jako procent od wynagrodzenia brutto Wykonawcy czy podwykonawcy (od wynagrodzenia z umowy podwykonawczej). Kary we wskazanej wysokości liczone od wynagrodzenia brutto wykonawcy są rażąco wysokie i nieadekwatne do rodzaju naruszenia.

Odp. Kary będą liczony od wartości brutto wynagrodzenia Wykonawcy.

 

13.  W treści § 11 ust. 1 pkt 2) w związku z § 11 ust. 1 pkt 1) prosimy o zrównanie zasad naliczania kar poprzez zmianę podstaw naliczania kar Wykonawcy na takie same jak w przypadku naliczania kar Zamawiającemu czyli poprzez zmianę w pkt 1):

·         lit. a) i b) „opóźnienia” na „zwłokę” – zgodnie z pkt 2) lit a)

·         lit. c) „przyczyn, za które odpowiada Wykonawca” na „z przyczyn, za które wyłączną odpowiedzialność ponosi Wykonawca” – zgodnie z pkt 2) lit. b)

Odp. Zapisy są czytelne i merytorycznie jednoznaczne. Jeżeli piszemy o zwłoce czy opóźnieniu, za które odpowiada wykonawca rozumiemy przez to sytuacje , których nie występują przyczyny obiektywne lub wina Zamawiającego.

 

14.  Odnośnie § 12 ust. 2 prosimy o usunięcie treści pkt b) tego ustępu. Wyjaśniamy, iż odbiór robót stanowi obowiązek inwestora/Zamawiającego bez względu na istnienie lub brak uwag z jego strony.  Uprawnienie Zamawiającego do odmowy odbioru do czasu usunięcia wad stanowi naruszenie art. 647 Kodeksu cywilnego, który to przepis wprowadza na inwestora/Zamawiającego obowiązek odebrania obiektu i zapłaty umówionego wynagrodzenia. Wystąpienie usterek bądź wad w robotach w żadnym wypadku nie wpływa na niemożność przeprowadzenia czynności odbiorowych z uwzględnieniem ewentualnych, zgłoszonych przez Zamawiającego nieprawidłowości. Powyższa kwestia była już niejednokrotnie przedmiotem rozważań sądów i istnieje jednolite orzecznictwo w tym zakresie. Kwestia ta  została m.in. rozstrzygnięta przez Sąd Najwyższy, który w wyroku z 22.06.2007 r., sygn. V CSK 99/2007, stwierdził, iż ujawnienie wad robót budowlanych nie wpływa na obowiązek inwestora dokonania odbioru robót zgodnie z art. 647 k.c., a z tą chwilą inwestor nabywa uprawnienia z tytułu rękojmi przewidziane w art. 637 i art. 638 k.c. W związku z powyższym zasadny jest wniosek o odstąpienie przez Zamawiającego od uzależniania czy warunkowania odbioru (a następnie zapłaty wynagrodzenia) od stwierdzenia braku jakichkolwiek wad w robotach i usuniecie zapisy § 12 ust. 2 pkt b).

Odp. Zamawiający dokona odbioru po zgłoszeniu przez Wykonawcę pod warunkiem, że przedmiot odbioru będzie mógł być eksploatowany be z przeszkód. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego w trakcie odbioru drobnych usterek możliwych do usunięcia po odbiorze drogi w sposób nie utrudniający jej użytkowania odbiór będzie możliwy.

 

15.  Odnośnie § 15 ust. 2 lit c) prosimy o wyjaśnienie ile razy Zamawiający rozumie pod pojęcie „wielokrotnej” zapłaty na rzecz podwykonawców.

Odp. Więcej niż raz. Przy planowanym zakresie robót i terminie jej wykonania pytanie jest czysto teoretyczne.

 

16.  Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.

Odp. Potwierdzamy

 

17.  Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną niezbędną i potrzebną do oszacowania, a następnie wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy

Odp. Potwierdzamy.

 

18.  Prosimy o dopisanie do przedmiaru pozycji wykonanie i uruchomienie sygnalizacji ostrzegawczej.

Odp. Wykonanie sygnalizacji nie jest przedmiotem zamówienia.

 

19.  Prosimy o wskazanie na planie sytuacyjnym lokalizacji wszystkich znaków drogowych. Jaka ilość znaków należy wycenić?

Odp. Oprócz wskazanych na planie sytuacyjnym nowych znaków są jeszcze istniejące znaki przewidziane do wymiany. Ilość znaków zgodna z przedmiarem.

 

20.  W opisie technicznym jest zapis „ Wykonawca robót opracuje projekt organizacji ruchu na czas budowy i wystąpi do Zarządcy drogi o wydanie decyzji na zamknięcie pasa drogi” Czy Zamawiający posiada pozwolenie na zajęcie pasa drogowego i kto poniesie ewentualny koszty związane z zajęciem pasa drogowego?

Odp. Zamawiający zarządza tą drogą, co wynika z samego przetargu i trudno, że by zamawiający  sam sobie wydawał zgodę. Z prawa drogowego wynika, że dla robót drogowych nie ma opłat za zajęcie pasa drogowego.

21.  Prosimy o informację czy w zakres planowanych prac wchodzi remont przepust?

Odp. Nie

 

22.  Prosimy o załączenie obowiązujący specyfikacji dotyczących wykonania nawierzchni z mieszanek mineralno bitumicznych.

Odp. Mieszanka KR-3, receptura powinna być przedstawiona do akceptacji inspektorowi nadzoru.

 

 

 


Powiadom znajomego