W dniu 29 listopada 2017r. w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej opublikowano ustawę z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych. Tym aktem prawnym ustawodawca uchylił rozdział 8 –„Szkoły i placówki niepubliczne” ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, który stanowił podstawę prawną uchwały Rady Miejskiej w Rzgowie z dnia 30 listopada 2016 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania oraz uchwały Nr XXIX/206/2016 Rady Miejskiej w Rzgowie z dnia 30 listopada 2016 r. o zmianie uchwały Nr XXIX/206/2016 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania.

W związku z powyższym konieczne stało się podjęcie uchwały regulującej w.w. tematykę w oparciu o nowe podstawy prawne, tj. w szczególności art. 38 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, który stanowi:

„1. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji, o których mowa w art. 15-21, art. 25, art. 26, art. 28-30 i art. 32, oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania, w tym zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, termin przekazania informacji o liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczniów, wychowanków lub uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, o których mowa w art. 34 ust. 2, oraz termin i sposób rozliczenia wykorzystania dotacji.”

Niniejsza uchwała nie pogorsza sytuacji prawnej i faktycznej podmiotów prowadzących niepubliczne przedszkola, dla których Gmina Rzgów jest organem rejestrującym, przenosi jedynie dotychczasowe regulacje na grunt nowych przepisów ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.