W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Rzgowie


Plac 500-lecia 22

95-030 Rzgów


Telefon: (+48 42) 214 12 10
Faks: (+48 42) 214 12 07

E-mail: sekretariat@rzgow.pl


Strona WWW: www.rzgow.pl

NIP: 728-260-60-12
REGON: 472057827


Kod TERYT.: 1006103 - Rzgów

Dofinansowanie - usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest

Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest

Przedmiotem dotacji celowej mogą być koszty związane z:

- demontażem;

- przygotowaniem do transportu;

- transportem;

- unieszkodliwianiem.

Dotacja nie obejmuje kosztów związanych z:

- zakupem i montażem nowych wyrobów w miejscu zdemontowanych (np. pokryć dachowych)

- pozostałych prac związanych z wykonaniem prac, których nie można uznać za kwalifikowane, w tym kosztów związanych z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i dokumentacji technicznych.

 

Wnioski na dany rok można pobierać i składać w Urzędzie Miejskim w Rzgowie w pok.7.
O terminie składania wniosków mieszkańcy Gminy Rzgów informowani są poprzez ogłoszenie umieszczone na stronie internetowej oraz poprzez bazę sms. 

 Wysokość dofinansowania wynosi 100% (z czego do 90% kwoty pochodzi z WFOŚiGW a pozostała część z budżetu gminy).


ZASADY I TRYB POSTĘPOWANIA PRZY UDZIELANIU DOTACJI

WYKAZ NIEZBĘDNYCH DOKUMENTÓW DO PRZEDŁOŻENIA PRZY SKŁADANIU WNIOSKU:
1) dokument potwierdzający tytuł prawny do obiektu, przy czym w przypadku nieruchomości, do której tytuł prawny posiada kilka osób, do wniosku należy dołączyć zgody wszystkich, pozostałych współwłaścicieli na realizację zadania wraz z upoważnieniem dla Wnioskodawcy do wystąpienia w ich imieniu;

2) w przypadku wspólnoty mieszkaniowej dokument stanowiący o posiadaniu tytułu prawnego do nieruchomości przez każdego członka wspólnoty w odniesieniu do lokalu wchodzącego w skład określonej nieruchomości;

3) w przypadku demontażu azbestu - dokument potwierdzający zgłoszenie robót, związanych z demontażem materiałów budowlanych zawierających azbest organowi administracji architektoniczno-budowlanej lub pozwolenie na budowę wymagane w przypadku, gdy w wyniku rozbiórki lub przebudowy elementów budowlanych zawierających azbest nastąpi zmiana elementów konstrukcyjnych obiektu lub inna zmiana wymagająca pozwolenia na budowę (załącznik do pobrania poniżej);

4) informacja o wyrobach zawierających azbest (załącznik do pobrania poniżej) złożona do właściwego Organu: Marszałka Województwa Łódzkiego lub Burmistrza Rzgowa, sporządzona zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz.U. 2011 nr 8 poz. 31);

5) ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (załącznik do pobrania poniżej) sporządzona zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2010 nr 162 poz. 1089);

6) dokumenty i informacje o otrzymanej pomocy de minimis

zaświadczenia/decyzje o udzielonej pomocy de minimis, jakie Beneficjent Ostateczny otrzymał od podmiotów udzielających mu pomoc de minimis w okresie bieżącego roku podatkowego oraz dwóch poprzedzających go lat podatkowych.

 

GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ INFORMACJE ? - Szczegółowe informacje na temat usuwania wyrobów zawierających azbest można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Rzgowie, pok.7.



Załączniki

wniosek docx, 19 kB

Powiadom znajomego