ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
Wymagane dokumenty:
Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty),
Zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w przypadku osób dokonujących tej czynności osobiście)
Potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt dokonane przez właściciela
Wypełniony formularz - zgłoszenie pobytu stałego.
Opłaty:
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Miejsce złożenia dokumentów:
Ewidencji ludności pok 32 - Elżbieta Olszańska
Tel: 42 214 11 30
Termin i sposób załatwiania sprawy:
Bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza - zgłoszenie pobytu stałego.
Osoby dopełniające obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymają potwierdzenie zameldowania.
Uwagi:
Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu oraz osoby meldującej się. W przypadku osób nieletnich -opiekuna ustawowego.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 657, zm. z 2017 r. poz. 2286).
UWAGA
ZAMELDOWANIE Z JEDNOCZESNYM WYMELDOWANIEM
Urząd Miejski w Rzgowie uprzejmie informuje, że od dnia 1 stycznia 2013 roku istnieje możliwość zameldowania się na pobyt stały lub czasowy z jednoczesnym wymeldowaniem z dotychczasowego miejsca pobytu.
W Urzędzie w którym następuje zameldowanie z jednoczesnym wymeldowaniem, należy wypełnić formularz"
Zgłoszenie pobytu stałego lub czasowego trwającego trwającego ponad 3 miesiące" a powiadomienie poprzedniego miejsca pobytu należy do urzędu dokonującego zameldowanie.
Powyższa zmiana ułatwia Państwu dopełnienie obowiązku meldunkowego bez zbędnego przemieszczania się pomiędzy Urzędami.
Zachęcamy do korzystania z tej nowej i uproszczonej formy czynności meldunkowej.